Särstavning och Pamelo

Jag är glad att jag blev räddad ur det där träsket. Den enda bieffekten är att "Man blir som man umgås". Jag är numera helt allergisk mot särstavningar (ok, jag erkänner, det kan även hända att jag gör fel, men det är inte ofta!). Ser dem jämt! I reklamer, i skolkamraternas böcker, i läroböcker(!), i andras bloggar! Det är väl helt uppenbart att detta är helt fel? - "En brun hårig flicka stod vid en bar disk och pratade med en sjuk gymnast."


http://www.avigsidan.com/avigsidan/om_sarskrivn.html




Uhh, känner mig helt nedslagen idag. Gillar inte förkylningar som bara bryter ut halvt, kan väl komma med dunder och brak och sen gå över, eller? Skulle haft sovmorgon till 10.30 imorgon, men den blir jag väl inte unnad.. Jaja, har i alla fall ätit Pamelo idag för första gången. En stor citrusfrukt med rosa fruktkött. Smakade ungefär som grapefrukt; alltså inte helt fantastiskt.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback