Orättvisa

image72

På vägen hem idag hade jag ren tur att jag inte slirade på någon livsfarlig slemblafsa som kröp fram sakta och vidrigt på den blöta asfalten. Parerade som en graciös slalomåkare gjorde jag, med gott resultat, men det var en tuff match. Varför kan inte någon fruktansvärd snigelpest drabba dessa äckligt slemmiga varelser som bara tillför plågor till denna värld? Jag antar att deras slabbiga kroppar endast består av infektionsresistant gegga, vilket gör dom omöjliga att förinta så snigelpest är väl tyvärr inget att vänta.. Istället drabbas mycket mer oskyldiga små djur, som t.ex. sälarna. Inget ont gör dom och ändå drabbas dom. Orättvist är det och helt poänglöst. Jag förstår inte.. Varför just sälarna?

image73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback