..och sakta skiftar de färg

Hösten är kommen. Regnet tillbaka. Kylan smyger sig på. Frosten hotar. Löven skiftar sakta färg och faller till vår snart vilande jord..

Jag borde städa, det borde jag, men det känns inte lockande.. Inte alls. Jag vill krypa ner i en varm, skön säng med en stor, fluffig kudde, en tjock, mysig filt, en riktigt bra bok och min lille katt vid fötterna. Bättre än så kan jag inte få det för tillfället. Kanske en kopp te skulle vara passande.. Mmm, idén kommer möjligtvis tas i bruk inom en snar framtid om inte någon kommer med ett bättre förslag. IKEA-trip kanske?

Var på the IB-Diploma Ceremony igår och tittade på alla mina gamla klasskamrater som äntligen kan säga farväl till IB och SE för gott! Med betygen i handen och de 3 "deadlinesfyllda" åren bakom sig - You made it!

Imorgon bär det av mot nordligare breddgrader, nämligen Ulricehamn och Gällstad. Studiebesök kallar dom det. Kan väl vara kul med lite omväxling, I guess. Annars så funkar det bra med vanlig skoldag också. Retoriken är kul. Naturkunskap B'n är lekande lätt (just nu). Filosofi? Matte C och Marknadsföring funkar.

11 ämnen och projektarbetet är min skörd för höstterminen. Hålen blir få, men jag lär mig mer :) Det är väl alltid något? Kanske tar på mig för mycket.. igen. Men skitsamma, håller det så gör det det. Gör det inte, så, too bad!


Have a nice day!
/LilleLise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback