Två månader kvar till 20

Jag börjar bli gammal. Eller i alla fall gammal ungdom, inte längre tonåring, kanske ung vuxen? Spelar egentligen ingen roll. Det väsetliga är att jag är inget barn längre. Jag vill egentligen inte vara det heller, jag vill klara mig själv. Visst kan jag tycka att det är skönt ibland att leva i ett mellanland där man kan vara lite bådeoch, men det funkar inte i längden. Någon gång är det dags att ordna upp en egen tillvaro och det är lika bra att så smått planera inför det eller i alla fall börja tänka över det.

När ska jag flytta? Säg det. Rätt så snart hade jag önskat, men då måste man ha jobb och tjäna tillräckligt och det kommer jag inte göra förän skolan slutat i alla fall. Kanske inte ens då? Det är så mycket annat jag vill göra. Resa, kanske studera någonstans, kanske jobba utomlands. Då är det ingen idé att binda upp sig på något, utan istället bo hemma. Många fördelar, få nackdelar, dock rätt så betydande nackdelar. En familj som stör en och kräver uppmärksamhet. Begränsad fri vilja och ögon och öron som bevakar minsta steg. För min del är det jobbigt att bo i skogen med, man är fast utan bil eller annat färdmedel. Kanske skulle satsa på det först. En bil. Kanske...

Studenten med. Vi är i gång och planerar. Allt ifrån färdmedel på den stora dagen till vår Danmarkstrip i mars då det blir till att handla godsaker. Balen med, hjälp... Jag hoppas på att min sömmerska blir frisk tills mars för då är det mätning och starten på klänningssömnaden. Får nog ringa henne snart.

Usch usch usch. Nu är det mycket att göra igen som jag drar mig för:
♦ Religionsläxa
♦ Rättskunskapsarbete (fy)
♦ Provplugg
♦ Städning

Och annat som inte får glömmas bort:
♥ Mareks födelsedag
♥ Våran speciella dag
♥ Mammas födelsedag


Jag längtar till Varberg och sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback